سیواکس ( Sivax )

ملات پاششی سیواکس

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید


ملات پاششی سیواکس ماده ای چسبنده برای اتصال مصالح مختلف ساختمانی به یکدیگر است. این ماده حالتی خمیری دارد که با چسباندن قطعات مختلف به یکدیگر بستری مناسب برای بندکشی، اندودکاری، نماکاری و … فراهم می کند. ملات هایی که در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند در انواع ملات گچی، ملات سیمانی، ملات آهکی و ملات قیری دسته بندی می شوند که در نوشته های پیشین ساختمانچی در بخش انواع ملات ساختمانی به آنها پرداخته شده است. هم اکنون در این نوشته قصد داریم به معرفی یک ملات مدرن با کارایی و کیفیت بالا تحت عنوان سیواکس اشاره کنیم. سیواکس در دسته ملات های گچی قرار می گیرد اما در مقایسه با انواع آن از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار است و به راحتی با چسبندگی بسیار بالا بر روی سطوح مختلف می چسبد. محصولات گچی سیواکس با استفاده از دستگاه های گچ پاش به سطوح پرداخت شده پاشیده می شوند. علاوه بر استفاده از دستگاه، این گچ را می توان با دست نیز بر روی سطوح اعمال کرد.

سیواکس (Sivax) نوعی ملات آماده و ویژه است که تحت شرایط کنترل شده در کارخانه های تولید کننده مخلوط و آماده شده و در بسته بندی های ویژه در بازار به فروش می رسد. در تولید این محصول از گچ و سیمان استفاده می شود، از این رو جایگزینی مناسب برای ملات های گچی و سیمانی به شمار می آید. برای استفاده از سیواکس کافیست پودر آن را با آب مخلوط کرد و پس از ایجاد مخلوط خمیری شکل آن را بر روی سطوح پرداخت شده استفاده نمود. این ملات برخلاف سایر ملات های ساختمانی نمایی یکدست و بسیار زیبا ایجاد می کند، به همین دلیل از آن برای نمای ساختمان نیز استفاده می شود.

سیواکس یک مصالح ساختمانی ساخت کشور آلمان است که در سراسر دنیا در امور ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول مدرن متشکل از سیمان، مواد پلیمری، مواد معدنی، پودر سنگ، پودر گچ و مواد افزودنی است و به دلیل خاصیت الاستیسیته خود از چسبندگی بسیار بالایی برخوردار می باشد. این محصول ساختمانی به دلیل قابلیت های منحصر بفرد خود به جایگزین خوبی برای نماهای سنگی و ملات گچ و سیمان تبدیل شده است. سیواکس برای پوشش نمای ساختمان، سقف و دیوارها و … مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل ایجاد ظاهری یکنواخت و صاف جلوه خوبی به سطح می بخشد.

 

 

این محصول با استفاده از دستگاه بر روی سطوح پاشیده می شود و توسط ابزارهای مخصوص پخش و صاف می گردد. کار با سیواکس بسیار آسان و با دستگاه انجام می شود و برخلاف ملات های سیمانی نیازی به استفاده از دست برای کار کردن با آن نیست. در ساختمان های مرتفع به راحتی می توان از سیواکس استفاده نمود و محدودیتی در استفاده از آن برای پوشش نما وجود ندارد. نکته ای که هنگام استفاده از این محصول باید مورد توجه قرار گیرد این است که سطح از هر نوع گرد و غباری پاک شود، در این صورت کیفیت نمای سیواکس بهتر خواهد شد. علاوه بر آن سطوحی که دارای حفره و یا ترک خوردگی هستند قبل از اجرای سیواکس باید ترمیم و پر شوند. بعد از انجام این مراحل سطح مورد نظر باید با آب مرطوب شده، سپس سیواکس بر روی آن ریخته شود. سیواکس با ضخامت 2 سانتی متر اجرا می شود اما بعد از 24 ساعت می توان مجدداً لایه ای دیگر بر روی آن اعمال کرد.

 

انواع سیواکس

 

  1. ملات درشت دانه
  2. ملات ریز دانه
  3. ملات بسیار ریز
  4. ملات ماشینی تک لایه

 

 

مزایای ملات گچی سیواکس

 

  • سیواکس نوعی مخلوط همگن و یکدست است که به راحتی می توان آن را پرداخت کرد و سطحی صاف و یکنواخت ایجاد نمود.
  • این محصول وزن بسیار سبکی دارد و به راحتی می توان با آن کار کرد.
  • سیواکس از مواد پلیمری تشکیل شده از این رو چسبندگی آن به سطوح فوق العاده است.
  • این ماده نوعی عایق صوتی محسوب می شود و به دلیل وجود هوا در آن از انتقال سر و صدا جلوگیری می کند.
  • مقاومت این محصول در برابر خمش و فشار بسیار بالاست و دچار آسیب نمی شود.
  • گرما و سرما هیچ آسیبی به سطوح کار شده با سیواکس وارد نمی کند. در واقع این محصول در برابر تغییرات آب و هوایی و انبساط و انقباض ناشی از آن مقام است.
  • مقاومت سیواکس در برابر نفوذ آب بسیار بالاست و نم و رطوبت هیچ آسیبی به آن وارد نمی کند.
  • محصول سیواکس در برابر ضربه تحمل بالایی دارد و دچار ترک خوردگی نمی شود.
  • دوام و طول عمر این محصول بالاست و سال ها بدون آسیب باقی می ماند.
  • امکان ایجاد لکه بر روی سطوح پوشیده شده با سیواکس بسیار پایین است.
  • قیمت این محصول و هزینه ای که صرف اجرای آن می شود در مقایسه با سایر مصالحی که برای نماکاری مورد استفاده قرار می گیرند مقرون بصرفه تر است.
  • آب و آهک هیچ گونه آسیبی به نمای سیواکس وارد نمی کند.
  • سیواکس به هیچ عنوان باعث تغییر رنگ و فساد آهن الات و سایر مصالح ساختمانی نمی شود.
  • این محصول عاری از هر نوع مواد شیمیایی و مضر است، از این رو افراد می توانند با خیالی آسوده از آن استفاده نمایند.
  • استفاده از سیواکس در ساختمان در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد زیرا کار با آن بسیار راحت و آسان است.
  • اجرای این ماده بر روی سطوح هیچ گونه تغییر رنگی ایجاد نمی کند.
  • مواد استفاده شده در تولید سیواکس یک ترکیب عالی با چسبندگی فوق العاده ایجاد می نمایند.
  • سیواکس علاوه بر اینکه یک عایق اکوستیک به شمار می آید، از انتقال گرما نیز جلوگیری به عمل می آورد و مانع از انتقال گرمای ساختمان در فصل زمستان به فضای بیرون می شود.
  • در کار با سیواکس برخلاف سایر ملات های گچی مسائل بهداشتی رعایت می شود و محیطی که در آن از ملات سیواکس استفاده می شود تمیز خواهد بود.
  • سیواکس توسط دستگاه به سطوح پاشیده می شود، از این رو یکی از مزیت های استفاده از این ملات گچی نیاز به نیروی کار کمتر و صرفه جویی در هزینه های استخدام کارگر است.
  • این محصول یک جایگزین عالی برای انواع نما خصوصاً در ساختمان های مرتفع است زیرا سختی کار با دیگر مصالح ساختمانی را در پی ندارد.

 

لازم به ذکر است گروه معماری مشاور با سابقه 14 ساله در زمینه کاربرد سیواکس در نمای ساختمان و انجام پروژه های متعدد و کسب تجربه ، آماده مشاوره ، طراحی و اجرای نماکاری سیواکس پروژه شماست

 

تماس : 09122061417

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید